Η νέα γενιά ιστοσελίδων


Είναι πλέον πασίδηλο ότι η εποχή της επικοινωνίας έχει αλλάξει. Η επικοινωνία σε όλες της τις μορφές: εφημερίδες, περιοδικά, επιστημονικές επιθεωρήσεις, διαφήμιση, marketing, δημοσιογραφία κ.λπ. Βαθιές αλλαγές έχουν επέλθει ειδικά στην ηλεκτρονική επικοινωνία και δημοσιογραφία. Και ενώ πριν μερικά χρόνια οι ιστοσελίδες ήταν περισσότερο στατικές, τώρα πλέον είναι διαδραστικές και αμφίδρομες. Γίνονται περισσότερο σαν τηλεόραση και λιγότερο σαν εφημερίδες.

Οι ιστοσελίδες των μεγαλύτερων τηλεοπτικών δικτύων της Αμερικής, το CNN και το ESPN, περιλαμβάνουν πλέον διαφημίσεις και ειδήσεις με ενσωματωμένα video, που πολλές φορές ωθούν τον χρήστη να τα δει προτού αρχίσει να διαβάζει. Ακόμα και η Wall Street Journal έχει βάλει video player στην αρχική της οθόνη και προβάλει δύο φορές την ημέρα νέα από το http://www.wsj.com/

Φυσικά, αυτό συνέβη για καθαρά εμπορικούς λόγους. Και ενώ τα περισσότερα κράτη του κόσμου έχουν ζήσει για τα καλά την κρίση και η διαφήμιση έχει δει τα διαθέσιμα budget να μειώνονται δραματικά, οι video διαφημίσεις βρίσκονται σε τρομακτική άνθηση. Οι μεγαλύτερες ιστοσελίδες πληροφόρησης από όλο τον κόσμο προσθέτουν όλο και περισσότερα video, ανταποκρινόμενοι στις απαιτήσεις των διαφημιστών, αλλά και επωφελούμενοι από το μεγαλύτερο έσοδο. Τα video ουσιαστικά αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές εκλαμβάνουν τα νέα. Σημαντικά γεγονότα και ειδήσεις –όπως οι εκλογές, ο θάνατος ενός γνωστού προσώπου, ακόμα και πολεμικές ανταποκρίσεις- παρουσιάζονται πολύ καλύτερα στα video και μετρούν χιλιάδες θεατές καθημερινά.

Ο Γενικός Διευθυντής του CNN.com είπε ότι ο κόσμος σήμερα χρησιμοποιεί το διαδίκτυο πολύ διαφορετικά, προσθέτοντας ότι η ύπαρξη video όχι μόνο αναμένεται αλλά και απαιτείται. Οι μεγαλύτερες ιστοσελίδες εφημερίδων, όπως οι New York Times, η Tribune κ.ά., προσελκύουν περισσότερους από ένα εκατομμύριο χρήστες κάθε μήνα.

Βέβαια, η δημιουργία video είναι αρκετά δαπανηρή, όμως παρόλα αυτά αποτελεί τον πλέον αναπτυσσόμενο τομέα στο διαδίκτυο αυτή τη στιγμή. Τα ψηφιακά video απέφεραν 477 εκατομμύρια δολάρια κατά το πρώτο μισό του 2009, με αύξηση περίπου 38% από την ίδια περυσινή περίοδο, σύμφωνα με το Interactive Advertising Bureau. Ενώ σύμφωνα με αναλυτές, αύξηση αυτή θα συνεχιστεί. Η εταιρία eMarketer προβλέπει αύξηση της τάξης του 35 με 45% για τα επόμενα 5 χρόνια. Σύντομα ίσως γίνει και το μοναδικό είδος διαφήμισης. Ήδη, εταιρίες όπως οι Johnson & Johnson και Unilever «πετάγονται» συχνά σε ιστοσελίδες, όπως το MSNBC.com.

Στελέχη της ηλεκτρονικής διαφήμισης υποστηρίζουν ότι μερικοί πελάτες βλέπουν τα online video σαν επέκταση της τηλεόρασης, ενώ  άλλοι σα «βελτιωμένo είδος μετάδοσης» που επιτρέπει στους χρήστες να συμμετέχουν και να μπορούν να στέλνουν άμεσα τις εντυπώσεις ή τα σχόλιά τους. Φαίνεται λοιπόν ότι το διαδίκτυο υπόσχεται να γίνει το μέσο, που θα δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να απολαύσει ένα video, όπως ακριβώς θα ήταν στην τηλεόραση. Η διαφορά είναι ότι θα μπορεί να το χρησιμοποιήσει κιόλας, στέλνοντάς το ως link, βάζοντάς το στο facebook προφίλ του, να το μαρκάρει στα favorites, ακόμα και να το σώσει. Και η αλήθεια είναι ότι τίποτε από όλα αυτά δεν ήταν εφικτό παλιά. Καλώς ήρθατε στη νέα ψηφιακή εποχή…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.